Debiut Pepco Group już w tym tygodniu. GPW wyznaczyła datę pierwszego notowania | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
25 maj 2021, 11:54

Debiut Pepco Group już w tym tygodniu. GPW wyznaczyła datę pierwszego notowania

Giełda Papierów Wartościowych podjęła uchwałę o wyznaczeniu pierwszego dnia notowań i wprowadzeniu do obrotu akcji Pepco Group. Spółka zadebiutuje na głównym rynku GPW.

Debiutu Pepco Group został zapowiedziany na środę, 26 maja. Pepco będzie ósmą spółką wchodzącą na parkiet główny w tym roku. Jest to także największa, pod względem wartości, tegoroczna oferta IPO.

Duża redukcja i cena poniżej maksymalnej

Zapisy na akcje Pepco spotkały się z dużym zainteresowaniem inwestorów indywidualnych, którzy złożyli dyspozycje przekraczające sześciokrotnie dostępną liczbę akcji w tej transzy. Spółka zdecydowała się na redukcję zapisów w wysokości 88%.

Inwestorom indywidualnym przydzielono 3,1% akcji sprzedawanych.

Jednocześnie, po zakończeniu budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych, Pepco Group ustaliło cenę ostateczną na akcje poniżej ceny maksymalnej. Akcje zostały uplasowane w cenie 40 zł za walor, czyli w granicach zakładanych widełek.

Zobacz także: Duża redukcja w zapisach na akcje Pepco Group. Inwestorzy zapisali się na 6 razy więcej akcji niż dostępne

Strategia rozwoju Pepco

Pepco nie zdecydowało się na emisję akcji. Wszystkie akcje oferowane należały do obecnych akcjonariuszy grupy. Spółka w trakcie oferty IPO nie pozyskała więc środków na dalszy rozwój. Mimo to, zarząd przedstawił ambitny plan rozwoju na najbliższe lata.

Pepco Group jest siecią ponad 3200 sklepów w 16 krajach znaną pod trzema markami: PEPCO, Poundland oraz Dealz. W tym roku spółka zamierza zwiększyć liczbę placówek o ponad 400. Ok. 310 sklepów zostanie uruchomionych pod marką PEPCO, a kolejne 70 sklepów – pod marką Dealz na terenie Europy kontynentalnej i ok. 30 sklepów pod markami Poundland i Dealz w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

„Każda z naszych sieci posiada jasno zdefiniowaną strategię kontynuacji swojego rozwoju. W ramach marki PEPCO co roku otwieranych jest ponad 300 sklepów i otwierany nowy kraj sprzedaży. Po sukcesach we Włoszech i w Serbii oraz planowanym na wiosnę tego roku wejściu na rynek w Hiszpanii, sieć PEPCO będzie miała szansę kierować swój rozwój na kolejne kraje w całej Europie, co pozwoliłoby na osiągnięcie wyższego wzrostu i zapewniło większą skalę działalności. Sieci Poundland i Dealz także weszły już na ścieżkę rozwoju i planujemy otwierać około 100 sklepów rocznie, początkowo głównie w Hiszpanii i Polsce” - powiedział Andy Bond, dyrektor generalny.

Strategia spółki zakłada osiągnięcie wyniku 1 mld euro na poziomie EBITDA w ciągu 5-7 lat. Jednocześnie plan zakłada utrzymanie dynamiki zwiększania liczby sklepów i potrojenie ich liczby w tych latach.

Plan_rozwoju_Pepco

Zobacz także: Debiut Pepco Group: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce

Debiut Pepco Group na GPW już w środę

Uchwała GPW z wyznaczeniem daty notowań jest jednym z ostatnich formalnych etapów IPO. Na rynek regulowany zostało dopuszczonych 575 mln akcji.

Do wolnego obrotu trafi 20,1% akcji spółki o wartości około 1 mld euro.

Spółka będzie notowana pod skróconą nazwą PEPCO i tickerem PCO.

Zobacz także: Debiuty, artykuły, analizy IPO w Strefie Inwestorów

Zapisz się na darmowy newsletter na temat IPO na GPW, aby otrzymywać najnowsze analizy

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.