Answear.com ustaliła cenę ostateczną i liczbę oferowanych akcji. Inwestorzy obejmą wszystkie akcje nowej emisji oraz część akcji zaoferowanych na sprzedaż przez fundusz inwestycyjny.
Answear.com, platforma sprzedaży markowej odzieży, obuwia i akcesoriów przez internet, po zakończeniu procesu budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych, ustaliła cenę ostateczną na poziomie 25 zł za akcję. Czyli na poziomie o 31,5% niższym od wskazanej wcześniej ceny maksymalnej.
Inwestorom indywidualnym zostało zaoferowane 644 330 akcji, czyli 20% wszystkich oferowanych akcji.
„Cieszę się z bardzo dużego zainteresowania ofertą Answear.com wśród inwestorów detalicznych do których trafi 20 proc. oferowanych akcji. Liczę na to, że będzie wśród nich wielu nowych klientów naszego sklepu. Cieszymy się również z możliwości pozyskania nowych inwestorów instytucjonalnych. Ostatnie dni były dla nas niezwykle intensywne i pracowite. Spotkaliśmy się z wieloma inwestorami, którzy docenili nasze dotychczasowe osiągnięcia, dynamiczny rozwój i co najważniejsze dostrzegają dalszy potencjał do wzrostu skali działalności i budowy wartości firmy. Dziękujemy za zaufanie i możliwość wspólnego rozwoju Answear.com” – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
Spółka poinformowała również, że w ofercie publicznej zaoferuje wszystkie akcje nowej emisji (1 841 000 akcji) oraz 1 380 645 akcji już istniejących należących do MCI.PrivateVentures FIZ . Fundusz początkowo zakładał sprzedaż do 2,5 mln akcji.
„W opinii MCI cena 25zł nie oddaje w pełni potencjału Answear.com, dlatego zdecydowaliśmy się ograniczyć wielkość oferty akcji sprzedawanych. Wielkość transakcji jest w tej sytuacji kompromisem pomiędzy chęcią ograniczenia podaży akcji od MCI i uzyskania minimalnej wielkości transakcji umożliwiającej IPO, przy zapewnieniu Spółce środków z nowej emisji akcji, które przyczynią się do dalszego dynamicznego wzrostu jej przychodów” – komentuje Krzysztof Konopinski, Senior Advisor MCI.
Zobacz także: Debiut Answear.com: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce
Środki na rozwój i ekspansję zagraniczną
Answear pozyska 46 mln zł brutto na rozwiniecie działalności. Niemal całe środki zostaną przeznaczone na poszerzenie oferty produktowej i marketing. Pozostałe na na ekspansję zagraniczną oraz rozwinięcie marek własnych.
Cele emisyjne wpisują się w model biznesowy Answear. Zwiększenie oferty produktowej połączone ze wsparciem marek własnych może się najszybciej przełożyć na wzrost przychodów. Zaś ekspansja zagraniczna otwiera pole do większe grupy klientów.
W 2021 r. spółka zamierza wejść z ofertą do Rosji i Kazachstanu. W następnych latach na Litwę, Łotwę i Estonię oraz kraje południa Europy.
Debiut na GPW już w styczniu
Następnym krokiem będzie rozpoczęcie przyjmowania zapisów w transzy inwestorów instytucjonalnych. Ten etap potrwa do 22 grudnia. Wtedy też podany zostanie rozmiar ewentualnej redukcji zapisów w transzy inwestorów indywidualnych.
Przydział akcji ma nastąpić jeszcze przed Świętami - do 23 grudnia. Answear może zadebiutować na głównym rynku GPW już w styczniu.