Analitycy DM BDM, w raporcie z 8 maja, wznowili wydawanie rekomendacji dla Cyfrowego Polsatu od zalecenia "kupuj" z ceną docelową 13,39 zł, czyli 28 proc. powyżej obecnej ceny rynkowej.
Raport został przygotowany przy kursie 10,5 zł, a w piątek o godz. 11.00 jedna akcja spółki kosztowała 11,78 zł.
"Zgodnie z przyjętymi założeniami, spółka jest obecnie handlowana przy mnożniku EV/EBITDA na lata 2024-2025 na poziomie odpowiednio 5,9x i 5,5x. W naszej ocenie, kolejne kwartały 2024 roku powinny wskazać, iż spółka przełamuje negatywne trendy w wynikach (widoczne zwłaszcza w 2023 roku). Tym samym spodziewamy się, iż sentyment inwestycyjny do CPS w drugim półroczu 2024 roku może być odczuwalnie inny niż obecnie (jeden z najsłabszych podmiotów z grupy dużych spółek na GPW w ujęciu 12 miesięcy czy YTD). Spodziewamy się, że początek 2024 roku w CPS upływał jeszcze pod presją rosnących kosztów działalności, co było widać w poprzednich odczytach wskazujących na erozję EBITDA skorygowana w relacji rdr. Jednocześnie jednak w modelu staramy się uwzględnić stopniową poprawę relacji dynamiki przychodów i kosztów w ujęciu rdr" - napisano w raporcie.
Analitycy prognozują, że w I kw. 2024 roku EBITDA skorygowana może być w okolicy 751,3 mln zł (-1,3 proc. rdr). Zakładają jednak, iż zatrzymanie obserwowanych w poprzednich kwartałach negatywnych dynamik w wynikach jest już na „wyciągnięcie ręki”.
Na poziomie skonsolidowanym ich symulacja wskazuje, że po II i III kw. 2024 roku EBITDA skorygowana LTM może być poniżej progu 3 mld zł. Jednocześnie jednak za cały 2024 rok spodziewają się, iż EBITDA skorygowana będzie w okolicy 3,06 mld zł, co będzie oznaczało wzrost względem roku 2023 o 1,9 proc.
"Nasza symulacja, wskazująca na możliwość odwrócenia negatywnych trendów w 2024 roku dla CPS, uwzględnia w segmencie usług B2C i B2B założenie stopniowej poprawy relacji dynamiki przychodów względem kosztów. Wskaźnik ARPU dla klientów B2C według nas powinien wykazywać odczuwalnie lepsze dynamiki aniżeli w 2023 roku i będzie to efekt wprowadzanych w ostatnich kwartałach zmian w cennikach. W segmencie mediowym założyliśmy niski jednocyfrowy wzrost przychodów rdr w obszarze reklamy tv i sponsoringu oraz ok. 12,9 proc. wzrost wpływów reklamowych z obszaru online w 2024 roku" - napisano.
Jednocześnie w strukturze kosztów BDM ujął oczekiwany analityków spadek kosztów kontentu o blisko 1 proc. rdr (w szczególności jest to wpływ IV kw. 2024 z uwagi na zakładane niższe koszty transmisji sportowych).
Z kolei w segmencie zielonej energii analitycy starali się uwzględnić efekt uruchomienia 2 projektów elektrowni wiatrowych - Człuchów i Przyrów.
Depesza jest skrótem rekomendacji wydanej przez Dom Maklerski BDM. Jej autorem jest Maciej Bobrowski. Pierwsze rozpowszechnienie rekomendacji nastąpiło 8 maja, o godzinie 12.32.
W załączniku znajduje się plik PDF z raportem.
(PAP Biznes), #CPSepo/ asa/
Załączniki: