Relacja czatu z przedstawicielami Plot Twist: Jesteśmy stale rozwijającym się zespołem, zwiększającym portfolio produktowe, które zapewni nam stabilne przychody w przyszłości
Obrazek użytkownika Czaty
28 wrz 2023, 13:02

„Jesteśmy stale rozwijającym się zespołem, zwiększającym portfolio produktowe, które zapewni nam stabilne przychody w przyszłości” - relacja czatu z przedstawicielami Plot Twist

W czwartek 28 września 2023 r. odbył się czat inwestorski z przedstawicielami Plot Twist. Podczas spotkania rozmawialiśmy o planach po debiucie na rynku NewConnect. Inwestorzy zadawali również pytania o dalszy rozwój gry The Last Case of Benedict Fox oraz kolejnych produkcjach.

W spotkaniu wzięło udział ponad 250 uczestników, a przedstawiciele spółki odpowiedzieli na wszystkie zadane pytania. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z przedstawicielami Plot Twist, na którym rozmawiać będziemy o debiucie na NecConnect i planach rozwoju spółki.

 

Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 28 września 2023 r. o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Dzień dobry,

 

Witamy wszystkich na pierwszym czacie inwestorskim Plot Twist. Zapraszamy do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Jak Państwo skomentują debiut na giełdzie?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

To było niezapomniane i niezwykle emocjonujące wydarzenie dla całego zespołu. Debiut na giełdzie był obietnicą, którą daliśmy akcjonariuszom, a wczoraj ją spełniliśmy. Jesteśmy dumni z tego momentu i faktu, że jesteśmy spółką publiczną.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy The Last of Benedict to własne IP?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Tak, projekt od początku do końca był realizowany przez zespół Plot Twist. Jest i od samego początku była to nasza własność. To także pierwsza autorska produkcja Plot Twist.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak jest dzielony zysk z wydawcą przy projekcie "The Last Case of Benedict Fox" ?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Dokładny podział stanowi tajemnicę handlową stąd też nie możemy podać konkretnego udziału procentowego. Możemy jednak zdradzić, że Plot Twist ma istotnie przeważający udział w przychodach ze sprzedaży gry.

Obrazek użytkownika Anonim
R.D.

Proszę coś powiedzieć więcej o IP nad którym podobno spółka pracuje obecnie? Jakiego rodzaju/typu to będzie gra?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

W fazie prototypowej jest obecnie nasz autorski projekt o nazwie kodowej „E”. Prowadzimy także rozmowy nt. nowej gry opartej na znanym IP książkowo-filmowym. Na tym etapie nie możemy jeszcze mówić o szczegółach. Więcej zdradzimy po premierze The Last Case of Benedict Fox na PlayStation. Być może zdecydujemy się także na kontynuację tego tytułu. Na bieżąco prowadzimy też rozmowy z potencjalnymi partnerami, którzy są zainteresowani współpracą z Plot Twist.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy są planowane działania które mogą wpłynąć na poprawę sprzedaży np. obniżki cen

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Od czasu premiery jesteśmy w stałym kontakcie z graczami. Wsłuchujemy się w ich głosy i odpowiadamy na ich potrzeby i sugestie. Dzięki wdrożonym patchom znacząco poprawiliśmy oceny gry, co przekłada się także na lepszą sprzedaż. Przed nami także premiera TLCoBF na PlayStation, co z pewnością pozwoli na dotarcie z naszą grą do bardzo szerokiej grupy nowych użytkowników.

 

Okresowe obniżki cen kontroluje wydawca. Pojawiają się one zazwyczaj w związku z różnymi wydarzeniami na Steamie. Jesteśmy po trzech takich obniżkach i za każdym razem odzew graczy był bardzo pozytywny.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Czy planujecie wypłacać dywidendę? W jakiej perspektywie?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Jesteśmy stale rozwijającym się zespołem, zwiększającym portfolio produktowe, które zapewni nam stabilne przychody w przyszłości. Dlatego też naszym zamiarem jest przeznaczanie dotychczasowego zysku na dalszy rozwój studia i rozwój produktów. Rekomendowanie wypłaty dywidendy uzależnione jest od dalszych wyników finansowych oraz realizacji planów rozwojowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Co z lock-upami? Czy zarząd planuje przedłużenie?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Lock-upy obowiązują do końca 2023 roku. Na dziś nie ma oficjalnej decyzji o przedłużeniu, natomiast rozmawiamy na ten temat z głównymi akcjonariuszami. Będziemy informować o podjętych decyzjach w najbliższym czasie.

Obrazek użytkownika Anonim
Dariusz Sęk

Dzień dobry,
jak w ogóle wyglądają prace nad dalszymi projektami?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Prace są w fazie prototypowej, rozpoczęły się jeszcze podczas pracy nad TLCoBF. W tym momencie część zespołu niezaangażowana w prace przy premierze TLCoBf na PlayStation tworzy mechaniki, testuje rozwiązania, tak by cały zespół mógł płynnie przejść do etapu produkcji wraz z premierą naszej głównej gry na PlayStation.

Obrazek użytkownika Anonim
Dariusz Sęk

Super debiut w ogóle! Brawo dla zespołu. Mam pytanie dotyczące projektu E, na konferencji padło kilka słów o tym, kiedy będą może pierwsze materiały?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Obecnie koncentrujemy się na przygotowaniu wersji PlayStation naszego autorskiego projektu. Po premierze TLCoBF na PS ogłosimy kolejny projekt, nad którym pracujemy. Tak jak wspominaliśmy wcześniej - rozważamy kilka opcji. Projekt “E” jest w fazie prototypowej. Jeśli zdecydujemy, że to właśnie ta gra będzie rozwijana po premierze PS – w kolejnych miesiącach zaprezentujemy pierwsze materiały.

Obrazek użytkownika Anonim
Magdalena

Czego spodziewacie się po premierze Waszej gry na PlayStation? Sprzedaż będzie zbliżona do tej z Xbox-a?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Premiera na PlayStation otwiera przed nami nowe możliwości sprzedażowe. Warto przypomnieć, że gracze konsolowi uwielbiają gry typu metroidvania. Analiza statystyk gier podobnych do The Last Case of Benedict Fox – takich jak Hollow Knight, The Little Nightmares, Blasphemous, czy Bloodstained: Ritual of the Night wykazały zdecydowanie większe aktywności graczy na PlayStation vs ten sam tytuł na PC lub Xbox-a. Dodatkowo wersja na PlayStation będzie miała zaimplementowane wszystkie dodatkowe mechaniki i usprawnienia, które ukazały się w czerwcowym patchu do wersji na PC i Xbox-a. Można powiedzieć, że wersja na PS to taka premiera 2.0 The Last Case of Benedict Fox.

Obrazek użytkownika Anonim
Smetana

Jak wygląda plan promocyjny dot PS5? Wczorajszy trailer bomba :D

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Dzięki! Widzimy sporo dobrych komentarzy dotyczących ostatniego trailera. Możemy zdradzić, że pokazaliśmy tam to, na czym zależało graczom. Plan promocyjny na kolejne miesiące jest przygotowany przez naszego wydawcę Rogue Games.

Obrazek użytkownika Anonim
Smetana

Na jaką sprzedaż liczycie w 2023 roku całościowo swojego tytułu? Może jakieś estymacje?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Trudno szacować sprzedaż tytułu pod koniec 2023 roku, przed nami kilka aktywności, które mogą wpłynąć na tę liczbę. W tym m.in. debiut gry na PlayStation 5.

Obrazek użytkownika Anonim
Marek

Jak wrażenia po debiucie?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że droga na giełdę NewConect dobiegła końca. Jesteśmy spółką zorientowaną na produkcje gier wideo z segmentu określanego jako indie premium. Rozwój studia i produkcja coraz lepszych gier, to jest obszar, na którym chcielibyśmy skupić swoją uwagę.
Traktujemy debiut na NewConnect jako realizację obietnicy danej inwestorom, która wiąże się z wyborem sposobu finansowania naszej głównej produkcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Magdalena

Czy kolejne gry będziecie wydawać z zewnętrznym wydawcą, czy samodzielnie?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Nie wykluczamy żadnej z opcji - każda z nich ma swoje plusy i minusy. Decyzje będziemy podejmowali na bieżąco po rozmowach z potencjalnymi partnerami.

Obrazek użytkownika Anonim
Marek

Czy możemy liczyć na premierę 2.0 przy PS5?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Profil graczy na PlayStation, a także liczba graczy tej konsoli to dobre czynniki, które pozwalają nam pozytywnie szacować poziom sprzedaży. Trudno dziś określić, jaka będzie to liczba, jednak liczmy, że będzie to naprawdę premiera 2.0. The Last Case of Benedict Fox po tych kilku miesiącach to gra, która ma jeszcze więcej świetnych i naprawdę wciągających mechanik, przez co liczymy na dobry odbiór wśród graczy.

Obrazek użytkownika Anonim
INWESTOOR

Z jakimi wydawcami rozmawiacie - kiedy moze,y liczyc na te informację?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Póki co nie możemy odpowiedzieć na te pytania. Ze względu na rozmowy z partnerami i poufność, przed podpisaniem umowy nie możemy zdradzić, z kim prowadzimy rozmowy. Zapewniamy jednak, że celujemy w doświadczonych wydawców.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

W jakim gatunku będą kolejne projekty spółki? Czy siegnircie po multiplayera?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Chcielibyśmy w przyszłości skorzystać z doświadczenia, jakie nabyliśmy przy okazji tworzenia The Last Case of Benedict Fox. Przez ostatnie lata nauczyliśmy się bardzo dużo o action platformerach i metroidvaniach. Nie wykluczamy jednak, że spróbujemy też gier w innych gatunkach, szczególnie, że mieliśmy już możliwość robić tytuły multiplayerowe.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Z kim negocjujecie pozyskanie IP ?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Niestety na obecnym etapie rozmów nie możemy zdradzić tych informacji.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Czy widzicie szansę na powtórzenie dealu z Microsoftem na Gamepass?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Tak, oczywiście. Jesteśmy w bardzo dobrych relacjach z Microsoftem i w przyszłości na pewno zwrócimy się do nich z propozycją kontynuacji współpracy przy innych projektach.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Z jakich źródeł mają pochodzić przychody prognozowane na 2 półrocze?,

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Prognozowane przychody prezentowane w Dokumencie Informacyjnym oparte zostały o obecnie wydane produkcje, tj.: serię Drift Zone i The Last Case of Benedict Fox w wersji na PC i Xbox.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Czy stać Was na samodzielne prowadzenie 2 projektow jednocześnie?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Tak. Nasza sytuacja finansowa jest dobra. Na 30 czerwca br. Stan środków na koncie spółki wynosił ok. 8 mln zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Gra wydaje się skrojona pod Nintendo Switch? Czy planujecie port na tę platformę.

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Nie wykluczamy takiej opcji. Na dziś jednak koncentrujemy się na wersji na PS.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Gratuluję sukcesu TLCoBF!!! Czy planujecie pozostać przy zbliżonym artstyle'u w kolejnych grach?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

W tym artstyle’u czujemy się świetnie i na pewno nie będziemy na siłę szukać zmiany. Wśród prototypów nad którymi pracujemy są jednak gry o zupełnie innym stylu, ale nadal na najwyższym poziomie graficznym.

Obrazek użytkownika Anonim
Roman

Gratuluje sukcesów. Jak dużą firmą chce być Plot Twist ? Mam na myśli liczbę zespołów, pracownikow, może wydawnictwo ?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Dziękujemy. Obecnie zespół tworzy 30 osób. W naszych planach jest stworzenie drugiego zespołu produkcyjnego, myślimy o zatrudnieniu kilku/kilkunastu osób.

Obrazek użytkownika Anonim
Roman

Kto w branży jest dla Was inspiracją?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Z naszego podwórka na pewno jest to studio 11 bit. Ze studiów zagranicznych porównywani byliśmy już z Moon Studios, co jest dla nas wielkim zaszczytem. Do obu studiów jeszcze nam troszkę brakuje, ale czujemy, że jesteśmy na dobrej drodze.

Obrazek użytkownika Anonim
Roman

Co to za tajemniczy 2 projekt , na ktory negocjujecie pozyskanie IP?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Niestety, z uwagi na NDA, nie możemy na tym etapie odpowiedzieć na to pytanie.

Obrazek użytkownika Anonim
Katarzyna

Dzień dobry, jakie spółka ma plany w stosunku do dalszej monetyzacji "The last case of Benedict Fox" ?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Aktualnie skupiamy się przede wszystkim na wydaniu gry na platformę PlayStation 5. Nie wykluczamy również kolejnych platform. Decyzje będzie podejmować po realeasie gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Katarzyna

Czy spółka ma pomysł na kolejną grę, a może już nad jakąś pracuje?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Mamy pomysły zarówno na to jak kontynuować The Last Case of Benedict Fox jak i na zupełnie nowe tytuły.

Obrazek użytkownika Anonim
JakubX

Jak oceniacie współpracę z wydawcą?
Czym jest projekt A? Zdradzicie coś więcej?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Na temat nowych projektów jeszcze nie możemy zdradzać szczegółów. Współpraca z dużym amerykańskim wydawcą była dla nas bardzo wartościowa. Dostrzegamy zarówno plusy jak i minusy takiego rozwiązania.

Obrazek użytkownika Anonim
Stonks-Man

Panie Pawle, czy to Pan tworzył Kangurka Kao?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Haha, to prawda. Brałem udział w produkcji Kangurka Kao od samego początku i przy obu klasycznych częściach. Widać po grafice Benedykta? 

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Czy będzie multi Benka?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Jeśli chodzi o tryb multiplayer to nie ma takich planów. Jest to bardzo personalna, a czasami wręcz klaustrofobiczna historia, którą trzeba przeżyć samemu. Ewentualny tryb multiplayer rozważymy przy przyszłych produkcjach.

Obrazek użytkownika Anonim
Stonks-Man

Kto wymyślił postać Benedykta Foksa?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Odpowiada Bartek Lesiakowski: Postać Benka towarzyszy mi od lat. W okolicach 2015 roku myślałem o stworzeniu komiksu i to właśnie Benedykt miał być jego bohaterem, ale jak już wiecie po wielu ewolucjach stał się gwiazdą gry.

Obrazek użytkownika Anonim
LEX

Napiszcie więcej o waszym doświadczeniu?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Jako studio funkcjonujemy od 2013. Tworzyliśmy oprogramowanie przy współpracy z HP oraz osobno gry mobilne. Zdobyte doświadczenie pozwoliło nam stworzyć i wydać grę Drift Zone. Sukces finansowy tej produkcji pozwolił nam na dalszy rozwój i tworzenie kolejnych produkcji. Część osób zdobywało doświadczenie wraz z rozwojem firmy, ale część to doświadczeni developerzy ze studiów jak: Bloober, Techland czy CDPR.

Obrazek użytkownika Anonim
Eniov

Czy zamierzacie robić gry mobilne?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Zjedliśmy zęby na grach mobilnych. Aktualnie skupiamy się przede wszystkim na konsolach i PC, ale nie wykluczamy powrotu, jeśli któryś z przyszłych projektów będzie się na ten rynek nadawał.

Obrazek użytkownika Anonim
zdecydowany

Czy będzie może dostępny soundtrack do Benedict Fox?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Soundtrack do gry jest możliwy do kupienia na platformie Steam. Osobno lub w wersji z grą i Artbookiem.

Obrazek użytkownika Anonim
Eniov

Czy myślicie o grach dla dzieci?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Na pewno nie zamykamy się na żadne możliwości w przyszłości. Gry dla dzieci nie są tematyką, którą my jako gracze jesteśmy w pierwszej kolejności zainteresowani i do tej pory myśleliśmy o innej, dojrzalszej grupie odbiorców, ale choćby ze względu na piękną cartoonową oprawę graficzną Benedykta pytanie to pojawia się często. Oczywiście jeśli pojawi się na horyzoncie megaciekawy pomysł na grę dla dzieci, to bardzo poważnie go rozważymy.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Ile macie kobiet w zespole? Czy planujecie jakieś programy włączające kobiety do branży Game Dev?

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Na różnych etapach produkcji przy The Last Case of Benedict Fox pracowało 10 kobiet. Ich ekspertyza i wkład w produkcję był bardzo znaczący. Utalentowanych kobiet w branży jest wiele i bardzo chętnie podejmujemy z nimi współpracę.

Obrazek użytkownika Plot Twist
Plot Twist

Bardzo dziękujemy za liczne pytania i udział w czacie inwestorskim Plot Twist. Pozostajemy w kontakcie.
Pozdrawiamy serdecznie: Paweł Czapla i Bartłomiej Lesiakowski.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.