Blisko połowa Milenialsów, która ma na swoim koncie co najmniej 1 mln USD, trzyma 25% swojego majątku w kryptowalutach.
CNBC przeprowadziło ankietę wśród 750 osób z pokolenia Milenialsów, które mają na swoim koncie minimum 1 mln USD w aktywach inwestycyjnych. Jak wynika z badania CNBC Millionaire Survey, dokładnie 47% z nich ma co najmniej 25% swojego majątku w kryptowalutach. Wyniki ankiety pokazują, że osoby z młodego pokolenia coraz chętniej stawiają nie tylko na bitcoina, ale również ethereum lub inne kryptowaluty.
George Walper, prezes Spectrum Group która przeprowadziła badanie, wskazuje, że starsze osoby nie chcą inwestować w kryptowaluty, których kurs jest niepewny. Aż 83% milionerów ze starszego pokolenia nie ma żadnego majątku w walucie cyfrowej.
Notowania BTC/USD
Źródło: TradingEconomics
Zobacz także: Bitcoin powyżej 40 tys. USD po tweecie Elona Muska. Analitycy sądzą, że prowadzi on grę marketingową kosztem BTC
Milenialsi stawiają na kryptowaluty...
Czasem wystarczy jeden tweet Elona Muska, aby cena Bitcoina poszła w górę o kilkanaście procent. Również negatywna opinia właściciela Tesli o kryptowalutach potrafi wywołać solidną wyprzedaż. Dlatego też inwestowanie w kryptowaluty jest bardziej domeną młodych osób, szczególnie z pokolenia Milenialsów. Potwierdzają to właśnie badania CNBC Millionaire Survey.
Milionerzy z pokolenia boomersów (lata 1946-1964) zazwyczaj nie wykazują w swoich majątkach inwestycji w kryptowaluty. Jak podkreśla George Walper, wiele osób ze starszego pokolenia nie uznaje legalności waluty cyfrowej w postaci bitcoina. Mimo to, zaangażowanie Milenialsów w kryptowaluty będzie się zwiększać, a tym samym coraz więcej firm będzie uzupełniać swoją ofertę o tego typu inwestycje. „Już widzimy, jak branża reaguje. Widzimy coraz więcej dostawców oferujących dostęp do inwestowania w kryptowaluty” – powiedział Walper.
...ale do NFT przekonują się powoli
Nie tylko kryptowaluty są w ostatnim czasie w kręgu zainteresowań Milenialsów. Aż 2/3 młodszego pokolenia uważa, że kolejną „wielką rzeczą” na rynku są niewymienne tokeny NFT. Ten sposób inwestycji pozwala na zakup chociażby gifa czy tweeta. Jak wynika z danych firmy NonFungible, pod koniec 2020 roku wartość sprzedanych NFT wyniosła 338 mln USD.
Walper wskazuje, że milionerzy z wyżu demograficznego nie interesują się NFT. 98% z nich nie zakupiło do tej pory niewymiennego tokena. „NFT dopiero niedawno zaczęły być częścią relacji medialnych. Tak więc starsze pokolenia są dalej w tyle w zrozumieniu tej technologii, tego zjawiska” - powiedział Walper.
Wartość sprzedaży NFT w ostatnich 3 miesiącach, w ujęciu 7-dniowym
Źródło: NonFungible Corp. / CNBC
Autorka artykułu korzystała z materiału „Millennial millionaires have a large share of their wealth in crypto, CNBC survey says” opublikowanego na portalu CNBC.