Strata netto j.d. Agory w pierwszym kwartale 2024 roku wyniosła 0,6 mln zł wobec 32,6 mln zł zysku netto j.d. rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Przedział oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes zakładał 5,7-9,3 mln zł straty netto.
Zysk operacyjny w pierwszym kwartale 2024 r. sięgnął 10,5 mln zł wobec 5 mln zł straty rok wcześniej. Prognozy analityków były w przedziale od 3,5 mln zł zysku do 2,3 mln zł straty operacyjnej.
EBITDA wzrosła o 52,9 proc. rdr do 54,6 mln zł wobec oczekiwań analityków w przedziale 15,5-45,7 mln zł.
W ujęciu bez uwzględniania wpływu standardu MSSF 16 Grupa Agora odnotowała w pierwszym kwartale 2024 r. zysk na poziomie EBITDA w wysokości 27,1 mln zł. W tym samym ujęciu zysk na poziomie EBIT wyniósł 3,8 mln zł.
Przychody Agory wzrosły o 30,5 proc. rdr do 385,9 mln zł wobec oczekiwań 367-381,3 mln zł.
"To był dobry kwartał dla biznesów Grupy Agora. Kina Helios miały wysoką frekwencję i wypracowały rekordowe przychody, NEXT FILM wprowadził do kin najpopularniejsze filmy w Polsce, AMS osiągnął 72 proc. dynamikę wzrostu przychodów realizowanych na nośnikach cyfrowych, a Grupa Eurozet jako jedyna na krajowym rynku radiowym systematycznie odnotowuje wzrosty słuchalności. Na rynku reklamy utrzymuje się dobra koniunktura, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach za pierwszy kwartał, a jednocześnie pozwala patrzeć z optymizmem w przyszłość" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Bartosz Hojka, prezes Agory.
Segment "film i książka" odnotował w I kwartale 2024 roku wzrost zysku operacyjnego o 101,3 proc. do 32,2 mln zł, a przychody wzrosły o 42,5 proc. do 192,7 mln zł.
W pierwszym kwartale 2024 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios wzrosły o 26 proc. do 78,1 mln zł, a przychody ze sprzedaży barowej w kinach o 35,4 proc. do blisko 46 mln zł. W omawianym okresie w kinach sieci Helios sprzedano 3,7 mln biletów, co oznacza wzrost o 27,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. To większy wzrost niż ten odnotowany przez cały rynek kinowy – według szacunków Heliosa liczba biletów sprzedanych w polskich kinach w pierwszym kwartale 2024 r. wyniosła 15,7 mln i była wyższa o 24,6 proc. rok do roku.
Działalność prasowa Agory w I kwartale zmniejszyła sprzedaż o 2,9 proc. do 47,2 mln zł i zanotowała 10,3 mln zł straty operacyjnej wobec 5,5 mln zł straty przed rokiem.
Przychody cyfrowe dziennika, czyli ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej oraz reklamy cyfrowej wzrosły o 8,4 proc. do poziomu 16,8 mln zł. Był to głównie powodem wyższej średniej ceny subskrypcyjnej. Istotny jest również udział przychodów cyfrowych w całkowitych wpływach Gazety Wyborczej w stosunku do analogicznego okresu 2023 r., który wzrósł o 3,7 p.p. i stanowił 47,9 proc. Liczba aktywnych płatnych prenumerat cyfrowych Gazety Wyborczej na koniec marca 2024 r. wyniosła 291,6 tys.
W segmencie reklamy zewnętrznej sprzedaż zwiększyła się w I kwartale o 8,4 proc. do 39,9 mln zł. Strata operacyjna wyniosła 1,2 mln zł wobec 0,1 mln zł zysku rok wcześniej.
Biznes internetowy grupy wypracował w I kw. przychody na poziomie 29,3 mln zł (spadek o 21,7 proc.) i wykazał 7,1 mln zł straty operacyjnej wobec 3,3 mln zł straty rok wcześniej.
Działalność radiowa przyniosła grupie 7,2 mln zł zysku operacyjnego wobec 0,8 mln zł zysku przed rokiem. Przychody wzrosły o 96,8 proc. do 78,9 mln zł.
Pod koniec lutego 2023 roku Agora zwiększyła zaangażowanie w Eurozet do 51 proc.
(PAP Biznes), #AGOepo/ ana/