Artifex Mundi skokowo zwiększa przychody i zyski | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
29 kwi 2024, 09:20

Artifex Mundi skokowo zwiększa przychody i zyski

Notowany na GPW producent i wydawca gier w I kwartale br. zwiększył sprzedaż o 73%, do 27,5 mln zł, co jest najwyższym kwartalnym wynikiem w historii spółki. Znormalizowany zysk netto Artifex Mundi również wzrósł o 73%, sięgając 7,6 mln zł. Skokowy wzrost przychodów i zysków giełdowej spółki to zasługa flagowego produktu Artifex Mundi – Unsolved. Pierwsza marża Unsolved wzrosła w minionym kwartale aż o 155%.

Przychody Artifex Mundi rosły w minionym kwartale szybciej niż koszty operacyjne, co przełożyło się na 84% wzrost znormalizowanego wyniku operacyjnego, do ponad 8,3 mln zł. Giełdowa spółka zakończyła kwartał z 29,4 mln zł środków pieniężnych oraz krótkoterminowych inwestycji finansowych.

Przychody z komercjalizacji Unsolved w minionym kwartale wzrosły o 102%, do 24,7 mln zł. Pierwsza marża gry (przychody pomniejszone o koszty akwizycji graczy) w analizowanym okresie zwiększyła się o 155%, do 10,8 mln zł.

- Mamy za sobą intensywny i udany, zarówno na polu biznesowym, jak i twórczym – kwartał. W I kwartale optymalnie wykorzystaliśmy korzystne warunki na rynku reklamowym do zwiększenia inwestycji w akwizycję graczy dla gry Unsolved, czego efektem jest skokowy wzrost wyników generowanych przez grę. Zakładamy, że konsekwentna realizacja planów na 2024 r., z planem rozwoju Unsolved na czele, przełoży się na utrzymanie wysokiego tempa wzrostu Artifex Mundi w kolejnych kwartałach - komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.

O spółce Artifex Mudni:

Artifex Mundi S.A. to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure). Od początku 2020 roku strategicznym kierunkiem dalszego rozwoju firmy jest koncentracja zasobów w ramach dwóch wewnętrznych studiów skupiających się na produkcji gier mobilnych monetyzowanych w modelu free-to-play w dwóch gatunkach: gier Hidden Object oraz gier RPG.

Źródło: Spółka, #ART

Zobacz także: Artifex Mundi SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości