Początkowe wyniki gry "Fishing Clash" na rynku chińskim są lepsze od oczekiwań Ten Square Games. Chiny są już jednym z pięciu największych rynków dla flagowej gry - podali przedstawiciele spółki. Przychody "Fishing Clash" mają w najbliższym czasie powrócić do wzrostów.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni z gry na początku (obecności w Chinach - PAP), ale za nami dopiero około jeden miesiąc. Pierwsze dane są lepsze od naszych oczekiwań i oczekiwań naszego partnera. Chiny są już dla nas jednym z największych rynków, w TOP 5. Plany na przyszłość to głównie tworzenie nowych treści i przyspieszenie dodawania nowych funkcjonalności i live ops (cykliczne wydarzenia - PAP) do gry. Wydatki na marketing będą rosły, nasz partner już inwestuje w tym obszarze" - powiedziała członkini zarządu Anna Idzikowska podczas wtorkowej konferencji.
"Kolejny krok to wejście do sklepów na Androidzie, pracuje nad tym NetEase. W kolejnych tygodniach pojawimy się w kilku sklepach w Chinach" - dodała.
Flagowa gra Ten Square Games "Fishing Clash" otrzymała pod koniec czerwca licencję na wydanie w Chinach.
Wojciech Gattner z zarządu Ten Square Games poinformował, że przychody "Fishing Clash" znajdują się obecnie w fazie stabilizacji, ale niedługo powinny powrócić do wzrostów.
"Zależy to od wielu czynników, ale jeżeli nic się nie zmieni będą dosyć stabilne, a niedługo powinniśmy zobaczyć wzrost" - powiedział.
W lipcu płatności od graczy "Fishing Clash" wzrosły do 38,7 mln zł z 33,1 mln zł w czerwcu i zbliżyły się do poziomu z maja. Przychody w marcu i kwietniu był wyższe, sięgały odpowiednio 44,4 mln zł i 42,9 mln zł.
Spółka uważa, że spadek zaanganżowania graczy, widoczny w czerwcu, jest przejściowy.
"Mniejsze zaangażowanie graczy pojawiły się pod koniec czerwca w całym portfolio, co było skorelowane z wakacjami w Polsce, Europie oraz Stanach. Wierzymy, że jest to przejściowe, w lipcu widzieliśmy odbicie" - powiedział Gattner.
Ten Square Games notuje spadek kosztów reklamy w lipcu i sierpniu. Traktuje te zmiany jako okazję do działań marketingowych.
"Widzieliśmy wzrost kosztów pozyskiwania graczy w Google Store od marca do czerwca. Pod koniec lipca i w sierpniu notujemy spadek wskaźników. W iOS również wcześniej mieliśmy do czynienia ze wzrostem CPI i spadkiem efektywności reklam, nie tylko w naszym przypadku, ale na całym rynku, w marcu, maju i czerwcu. Teraz CPI znowu spada, jesteśmy na dobrej drodze" - powiedziała Idzikowska.
Dodała, że spółka jest zadowolona z zachowania nowych "kohort" graczy pozyskiwanych dzięki płatnej promocji swoich produkcji. Firma wprowadza ponadto nowe, nie tylko płatne, sposoby pozyskiwania graczy m.in. współpracuje z influencerami oraz promuje jedne gry w ramach innych, korzystając z powiększonego portfolio.
"Więcej gier to więcej możliwości na promowanie tytułów w sposób krzyżowy" - wyjaśniła Idzikowska.
Zarząd podał, że zmiana polityki prywatności Apple - wprowadzona wraz z wersją 14.5 systemu operacyjnego iOS - powoduje turbulencje na rynku, ale firma jest bardzo zadowolona z wyników prowadzonych kampanii.
Spółka planuje przygotowanie okrojonej wersji nowej gry "Undead Clash" (tzw. vertical slice) pod koniec tego roku, prawdopodobnie w listopadzie. Debiut gry na wybranych rynkach (tzw. soft launch) planowany jest w pierwszej połowie 2022 roku.
Jeszcze w tym roku, w listopadzie lub grudniu, ma odbyć się soft launch gry "Football Elite".
Ten Square Games zdecydowało o przeniesieniu osób pracujących dotąd nad grą symulacyjną, nazywaną roboczo "Verne", do prac nad nową wersją tytułu "Airline Commander" z portfela przejętego niedawno Rortos. Odświeżona wersja gry, wzbogacona o wiele nowych elementów, ma zadebiutować w ramach soft launch w 2022 roku.
Firma podała, że premiera "Warplanes", wojskowego symulatora lotów, odbędzie się niedługo.
Zespoły w Warszawie pracują nad grami o roboczych tytułach "Tokyo" oraz "Osaka". Okrojona wersja pierwszego projektu (vertical slice) ma być ukończona w tym roku, a soft launch ma odbyć się w przyszłym roku. Debiut "Osaki" ma odbyć się w późniejszym terminie, ale również w 2022 roku.
Przedstawiciele spółki poinformowali, że w ciągu najbliższych 18 miesięcy będą kontynuowane intensywne prace nad rozwojem "Hunting Clash". Gra zawiera obecnie ok. 40 proc. planowanych funkcjonalności.
(PAP Biznes), #TEN
kuc/ mfm/