Dino Polska S.A. publikuje wyniki finansowe za I kw. 2018 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
16 maj 2018, 09:09

Dino Polska S.A. publikuje wyniki finansowe za I kw. 2018 r.

Na koniec marca 2018 roku sieć Dino liczyła 800 marketów, o 161 więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. W I kwartale 2018 r. otwartych zostało 25 nowych sklepów. Pierwszy kwartał 2018 r. to także okres zwiększonej liczby odwiedzin klientów i rosnącej wartości zakupów w sklepach Dino.

W I kwartale 2018 r. skonsolidowane przychody Dino Polska wyniosły 1 286 mln zł i były o 375 mln zł (41,2%) wyższe niż rok wcześniej. Znacząca poprawa przychodów ze sprzedaży jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe markety oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I kw. 2018 r. 20,3%, podczas gdy w I kw. 2017 r. było to 12,6%. Istotnym czynnikiem wpływającym na wysoki poziom sprzedaży LfL w I kwartale 2018 r. były wzmożone zakupy klientów realizowane w związku ze świętami wielkanocnymi. W 2017 r. efekt ten był widoczny w II kwartale. Wraz z rosnącą skalą Grupa Dino odnotowuje wyższą, stopniowo rosnącą rentowność działalności. Marża EBITDA po I kwartale 2018 r. wyniosła 8,1% i była o 0,6 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2017 r.

Dino Polska kontynuuje szybki rozwój sieci, otwierając nowe sklepy i wyszukując kolejne lokalizacje pod dalszą ekspansję. Na koniec I kwartału 2018 r. Grupa miała 800 sklepów, co oznacza 25 otwarć w okresie trzech miesięcy 2018 r. Powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino na koniec marca 2018 r. wzrosła o 26% r/r, do 305,4 tys. mkw. Dino Polska, zgodnie z przyjętą strategią, planuje przekroczyć liczbę 1200 sklepów do końca 2020 roku.

Dalszą ekspansję sieci wspierać będzie budowane właśnie czwarte centrum dystrybucyjne w regionie Dolnego Śląska, w Rzeszotarach. Magazyn o powierzchni 45.000 mkw. zostanie uruchomiony w III kwartale 2018 roku. Docelowo na terenie magazynu zatrudnienie znajdzie około 300 osób oraz dodatkowo, przy pracach związanych z transportem, ok. 180 osób.

„Z początkiem roku rozpoczęliśmy budowę nowego centrum dystrybucyjnego. Jest to ważna dla nas inwestycja, która pomoże dotrzeć sklepom Dino do kolejnych miejscowości w zachodniej Polsce. Dziś nasza sieć liczy ponad 800 marketów. Dalszy wzrost skali działalności i obsługa rosnącej liczby sklepów wymaga kolejnych inwestycji. Stąd decyzja o budowie nowego magazynu zlokalizowanego na Dolnym Śląsku, który jest drugim po Wielkopolsce regionem pod względem liczby sklepów Dino"

mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

Dalszemu rozwojowi sieci Dino sprzyja rosnący rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce oraz korzystne otoczenie makroekonomiczne.

Dobra koniunktura na rynku pracy, rosnące dochody zwiększające siłę nabywczą Polaków, dynamika cen konsumpcyjnych wspierają cały sektor, jak i segment Dino – średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów.

Według NBP (prognozy na koniec marca 2018 r.), wzrost gospodarczy Polski wyniesie 4,2% w 2018 r. r. oraz 3,8% w 2019 r. Komisja Europejska prognozuje wzrost polskiej gospodarki na poziomie 4,3% w  2018 r. i 3,7% w 2019 r. Z raportu KE wynika, że głównym motorem wzrostu pozostanie konsumpcja prywatna.

„2018 rok rozpoczęliśmy wysoką, 41-procentową dynamiką sprzedaży. Dobre wyniki Grupy Dino to efekt przyjętego przez nas modelu biznesowego, unikalnego formatu sklepów Dino i ich rosnącej liczby. Na wyniki trzech miesięcy 2018 roku pozytywny wpływ miały także zakupy konsumenckie przed świętami wielkanocnymi. Sukcesywnie otwieramy nowe sklepy. W tym roku chcemy, by liczba nowo otwartych placówek była większa niż w 2017 roku. Obserwujemy dobre perspektywy rynkowe, w gospodarce europejskiej i polskiej trwa ożywienie, co sprzyja rosnącemu popytowi konsumpcyjnemu"

mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

O Dino Polska S.A.

Dino to wiodący gracz w perspektywicznym i rosnącym segmencie średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów i jedna z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Sieć Dino obejmuje 800 sklepów (dane na 31.03.2018 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2.

Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów oraz umiejętność szybkiej ekspansji sieci sklepów, atrakcyjny asortyment, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty oraz konkurencyjne ceny.

Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Grupa Dino oferuje kluczowe produkty w cenach podobnych jak w największych sieciach handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez Agro-Rydzynę, zakład mięsny będący częścią Grupy Dino.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na trzech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu i Piotrkowie Trybunalskim. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.

Na koniec marca 2018 roku Grupa Dino zatrudniała 13,7 tys. osób.

Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.

Źródło: spółka, #DNP

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości

Pełna treść dostępna jest tylko dla płatnych abonentów StrefaInwestorow.pl.

Zamów abonament Zaloguj się

Rejestracja OTWARTA: Tylko do wtorku, 11 czerwca 2024 r. do godziny 23:59 trwa nabór do Strefy Inwestorów. Po tym terminie dołączenie do społeczności inwestorów giełdowych nie będzie możliwe (aż do kolejnego naboru). Jeżeli zależy Ci na dostępie do praktycznej wiedzy o inwestowaniu i atrakcyjnych bonusów, to jest to oferta dla Ciebie:
Oto, co zyskujesz dołączając teraz do Strefy Inwestorów:
  • Blog inwestorski - najlepsza wiedza i doświadczenia z moich 19 lat nieprzerwanego inwestowania na GPW (analiza rynku i przede wszystkim akcji spółek notowanych na GPW), a w tym:
    • Komentarze giełdowe - omówienie sesji giełdowej - indeksy i wybrane spółki
    • Podsumowanie tygodnia - komentarz weekendowy - zobacz przykładowy wpis
  • Edukacyjny portfel inwestycyjny Strefy Inwestorów – praktyczne przykłady inwestowania w akcje, głównie z GPW w oparciu o analizę wykresów.
  • Edukacyjny portfel "Petard" – praktyczne przykłady inwestowania w akcje spółek z GPW w oparciu o analizę fundamentalną.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Ewy Walkowiak "W poszukiwaniu sygnałów" - techniki DiNapoli'ego na GPW.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Tomasza Krynickiego "Impuls i korekta" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Rafała Irzyńskiego "Fundamenty i Spekulacja" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Podcast "21% Rocznie EXTRA | Jak inwestować" - cotygodniowe omówienie sytuacji wybranych spółek z polskiej giełdy w przystępnej formie audio.
  • Pakiet Środy z Siłą Relatywną (SzSR), a w nim:
  • Artykuły edukacyjne - praktyczna wiedza w przystępnej formie, gotowa do zastosowania.
  • Dostęp do bieżących dyskusji w gronie innych inwestorów giełdowych.
Bonusy:
  • BONUS SPECJALNY ①: Miesięczny abonament w Sindicator.net - całkowicie bezpłatny dostęp do skanera rynku giełdowego na 1 miesiąc (dostępny od 30 czerwca 2024 r.).
  • BONUS SPECJALNY ②: WIDEO: Inwestowanie w wartość i inwestowanie we wzrost