Obecnie Amica planuje prezentację nowej 10-letniej strategii grupy na przełomie września i października 2024 roku - poinformował podczas telekonferencji członek zarządu Michał Rakowski. Wcześniej spółka planowała przedstawienie nowej strategii na przełomie maja i czerwca.
"Przy okazji ostatnich spotkań wskazywałem, że prezentacja nowej strategii może nastąpić pod koniec I półrocza. Aktualnie zdecydowaliśmy wewnętrznie, żeby jednak przesunąć publikację strategii na okres powakacyjny. Myślę, że to będzie przełom września i października. Bez względu na tę publikację dla inwestorów, również bardzo ważna jest komunikacja wewnątrz grupy. (...) Chcemy przeznaczyć najbliższe trzy miesiące właśnie na bardzo gruntowne zaprezentowanie i wyjaśnienie całej załodze wszystkich aspektów strategii" - podział Rakowski.
"Aktualny stan jest taki, że mamy przygotowany już cały model finansowy związany z tą nową 10-letnią strategią. Mamy feedback od naszych wszystkich spółek. Jesteśmy po kilku warsztatach i te materiały są prawie gotowe. Natomiast tak jak powiedziałem bardzo ważnym argumentem dla nas jest zaimplementowanie tej strategii wewnątrz organizacji, a później podzielenie się z rynkiem" – dodał.
Amica, ogłosiła długoterminową strategię rozwoju w maju 2014 roku. Pod koniec listopada 2019 roku grupa zaktualizowała strategię HIT 2023. Zakładała m.in. osiągnięcie 4 mld zł przychodów i 8 proc. marży EBITDA w 2023 roku. Produkcja piekarników i kuchni wolnostojących miała zwiększyć się do 1,9 mln sztuk z 1,38 mln w 2018 roku.
Grupa Amica w 2023 roku uzyskała ponad 2,8 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza spadek o prawie 17 proc. rdr. W ubiegłym roku marża EBITDA grupy Amica wzrosła o 2,3 pkt. proc. do 4,8 proc. dzięki czemu wynik EBITDA wzrósł o 58 proc. rdr, do ponad 137 mln zł.
Grupa Amica sprzedaje małe i duże AGD pod markami: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 5 mln urządzeń rocznie.
(PAP Biznes), #AMCepo/ asa/