Cyfrowy Polsat miał w II kw. 893,3 mln zł EBITDA wobec 889,4 mln zł konsensusu (opis) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
17 sie 2022, 21:49

Cyfrowy Polsat miał w II kw. 893,3 mln zł EBITDA wobec 889,4 mln zł konsensusu (opis)

Zysk EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w drugim kwartale 2022 roku 893,3 mln zł i był o 0,4 proc. wyższy od średniej oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes. Wynik spadł o blisko 22 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku.

Oczekiwania siedmiu analityków ankietowanych przez PAP Biznes co do zysku EBITDA grupy wahały się od 876 mln zł do 897 mln zł.

Przychody Cyfrowego Polsatu sięgnęły 3.228 mln zł i były o 2,8 proc. wyższe od konsensusu. W ujęciu rok do roku sprzedaż zwiększyła się o 2 proc.

Koszty finansowe netto wzrosły rdr o 116 proc. do poziomu 131 mln zł głównie na skutek rozpoznania wyższych kosztów obsługi zadłużenia grupy.

Skorygowane wolne przepływy pieniężne grupy, po uwzględnieniu kosztów odsetek, wyniosły 373 mln zł wobec 160 mln zł w pierwszym kwartale br.

Całkowity dług netto/EBITDA LTM w drugim kwartale 2022 roku osiągnął poziom 1,39x wobec 1,07x w pierwszym kwartale br.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Cyfrowego Polsatu sięgnął 288,9 mln zł i był o 6,8 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes, który wynosił 270,5 mln zł. Zysk spadł o 46,4 proc. rdr.

Cyfrowy Polsat podał, że segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych wypracował w drugim kwartale 2.671 mln zł, czyli był stabilny rdr. Skorygowana EBITDA zmniejszyła się o 1 proc. do 749 mln zł.

Liczba klientów usług multiplay spadła w drugim kwartale 2022 roku do 2,460 mln z 2,462 mln kwartał wcześniej.

Liczba usług kontraktowych u klientów B2C spadła w drugim kwartale 2022 roku do 13,35 mln z 13,38 mln w pierwszym kwartale.

Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C wzrósł do 70,2 zł z 69,8 zł kwartał wcześniej.

Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) pozostał na poziomie 6,8 proc. kdk.

W drugim kwartale 2022 roku kdk spadła liczba usług prepaid do 2,77 mln z 2,83 mln kdk, ale ich ARPU zwiększyło się do poziomu 17,4 zł z 17,2 zł kwartał wcześniej.

Łączna liczba klientów B2B spadła do 68,8 tys. z 68,9 tys. kdk. Średniomiesięczny przychód na klienta spadł do 1,378 tys. zł z 1,392 tys. zł kwartał wcześniej.

Przychody segmentu mediowego Cyfrowego Polsatu utrzymały się na stabilnym poziomie 330 mln zł, podczas gdy w tym czasie cały rynek reklamy telewizyjnej zanotował spadek o 3,3 proc. W efekcie udział grupy w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrósł do poziomu 28,6 proc.

(PAP Biznes), #CPS

epo/ ana/

Zobacz także: Cyfrowy Polsat SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości