Longterm Games zadebiutuje w październiku na NewConnect
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
21 wrz 2022, 17:27

Longterm Games zadebiutuje w październiku na NewConnect

Longterm Games, producent gier, założony przez znanego inwestora giełdowego Alberta Rokickiego zadebiutuje na NewConnect. Spółka obecnie skupia się na pierwszym projekcie, grze Space Tail: Every Journey Leads Home, ale też zapowiada "Projekt 2".

Według uchwały GPW, pierwszym dniem notowań akcji Longterm Games będzie 10 października 2022 r. Spółka zadebiutuje na alternatywnym rynku Giełdy Papierów Wartościowych.

Pierwsza produkcja studia: Space Tail: Every Journey Leads Home

Od początku działalności w czerwcu 2020 r., Longterm Games koncentruje się na stworzeniu i doprowadzeniu do premiery pierwszej gry o nazwie Space Tail: Every Journey Leads Home.

Projekt ma mieć premierę w IV kwartale 2022 r. Do tego czasu działalność spółki opiera się na pozyskanych środkach od akcjonariuszy i z innych źródeł w tym jednorazowych np. z udanej sprzedaży części akcji spółki Covenant.dev S.A. (ok. 600 tys. zł wpływu). Deweloper nie odnotowuje jeszcze przychodów ze sprzedaży gier.

„Należy podkreślić, iż według stanu na dzień 30 czerwca 2022 r. Emitent posiadał środki pieniężne w wysokości blisko 1,21 mln PLN, które zaspokajają bieżące potrzeby gotówkowe Spółki przynajmniej do czasu rozpoczęcia sprzedaży pierwszej gry” - podano w dokumencie informacyjnym.

Pierwsza gra studia będzie grą platformowa typu puzzle-platformer z gatunku science-fiction.

„Przeznaczona jest dla graczy typu mid-core, czyli takich, którzy cenią sobie dobrą zabawę i wciągającą, wymagającą rozgrywkę. Oprócz elementów zręcznościowych typowych dla platformówek, zawiera także mnóstwo zagadek logicznych. Gracz będzie musiał wykazać się nie tylko zręcznością, ale i umiejętnością logicznego myślenia. W tym sensie „Space Tail” nawiązuje do klasyki gier platformowych, które trafiają w gust zarówno młodych graczy, jak i fanów gier retro, czy osób, które lubią skupiać się na rozwiązywaniu logicznych łamigłówek” - napisano w dokumencie informacyjnym.

Space Tali

Szacowana cena gry mieści się w przedziale 20 USD - 30 USD. Budżet na produkcję wyniósł ok. 2,2 mln złotych netto nie licząc wydatków na marketing, które mają wynieść ok. 300 tys zł netto do czasu premiery.

W sierpniu br. został udostępniony darmowy grywalny prolog zatytułowany ”Space Tail: Lost in The Sands”. Jest on preludium do „Space Tail: Every Journey Leads Home”. Prolog spotkał się ze słabym zainteresowaniem społeczności graczy zgromadzonych wokół platformy Steam. Najwyższy peak jednocześnie grających graczy wyniósł 77 osób – dane na podstawie serwisu SteamDB. Natomiast gra została oceniona bardzo pozytywnie: 97% pozytywnych opinii ze 140 opinii jest pozytywnych.

Strategia rozwoju i „Projekt 2” 

Model biznesowy Longterm Games zakłada produkowanie gier tzw. „long sellerów” - gier, które ma charakteryzować bardzo długi okres generowania przychodów ze sprzedaży gry oraz płatnych dodatków i kolejnych części.

„Produkcje Spółki będą rozrywką polegającą głównie na podejmowaniu ciężkich decyzji, często o charakterze moralnym. Decyzje podejmowane przez graczy będą znacząco wpływały na losy bohaterów, przez co będzie przewidziane zawsze kilka alternatywnych zakończeń fabuły, co ma za zadanie sprawić, że gry będzie cechował wysoki poziom powtarzalnej grywalności (replayability).” - wyjaśniono w dokumencie informacyjnym.

Po premierze pierwszego projektu, Longterm Games ma w planach rozpoczęcie prac nad nową grą, której budżet produkcyjny (według szacunków zarządu) będzie dwukrotnie wyższy od „Space Tail: Every Journey Leads Home” w tym samym gatunku tzn. ma być to także gra platformowa science-fiction z elementami psychologicznymi.

Rozpoczęcie prac nad „Projektem 2” zaplanowane jest na 2023 r., a premiera ma nastąpić już w 2024 r.

Debiut Longterm Games już w październiku

Giełda Papierów Wartościowych ustaliła, że pierwszym dniem notowań akcji Longterm będzie10 października 2022 r

Główni akcjonariusze spółki, posiadający łącznie 72,98% udziału w kapitale zakładowym, są objęci umowami lock-up na okres 12 miesięcy od debiutu. Oznacza to free-float na poziomie ok. 27%.

Debiutowi nie będzie towarzyszyć oferta publiczna akcji. Spółka będzie notowania pod skróconą nazwą "LTGAMES” i tickerem "LTM”.

W tym roku będzie to 11. debiut na rynku NewConnect i jednocześnie debiut 5. spółki związanej z szeroko pojętym rynkiem gier.

Zobacz także: Debiuty, artykuły, analizy IPO w Strefie Inwestorów 


 

Zapisz się na darmowy newsletter na temat IPO na GPW, aby otrzymywać najnowsze analizy

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.