Relacja czatu z prezesem Iron Wolf Studio: Spółka po dokonaniu emisji postawiła na zrównoważony rozwój
Obrazek użytkownika Czaty
15 gru 2021, 15:55

„Spółka po dokonaniu emisji postawiła na zrównoważony rozwój” - relacja czatu z prezesem Iron Wolf Studio

W środę, 15 grudnia 2021 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Iron Wolf Studio, Bartoszem Plutą. Podczas spotkania rozmawialiśmy o debiucie na rynku NewConnect. Inwestorzy zadawali również pytania o produkcję gier oraz sytuację finansową.

W spotkaniu udział wzięło blisko 300 osób, a prezes zarządu odpowiedział na 26 pytań od inwestorów. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Iron Wolf Studio, Bartoszem Plutą. Podczas spotkania porozmawiamy o debiucie na rynku NewConnect oraz dalszych planach rozwoju.

 

Spotkanie rozpocznie się w środę, 15 grudnia 2021 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Dzień dobry :)
Nazywam się Bartosz Pluta, jestem prezesem zarządu Iron Wolf Studio S.A.
Bardzo mi miło powitać Państwa na czacie inwestorskim w przeddzień debiutu naszej Spółki na NewConnect. Bardzo chętnie odpowiem na wszystkie nurtujące Państwa pytania.
Tym samym, chciałbym zachęcić wszystkich inwestorów do pozostania z nami, w akcjonariacie, bo przed Iron Wolf Studio bardzo dobry i ciekawy okres.
Zapraszam do zadawania pytań na temat naszej spółki i jej przyszłości.

Obrazek użytkownika Anonim
Roberto

Proszę o informację, czy Destroyer będzie miał zewnętrznego wydawcę?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

W tym momencie nie jestem w stanie odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie. Natomiast jestem w stanie zdradzić, że prowadzone są rozmowy z amerykańskim wydawcą. Mało tego - zgłaszają się kolejni! Stawia nas to w bardzo dobrej pozycji negocjacyjnej i utwierdza w przekonaniu, że Destroyer The U-Boat Hunter ma bardzo duży potencjał.
Z wiadomych względów nie mogę podać nazwy potencjalnego wydawcy, kwoty, o której rozmawiamy w ramach podjęcia praw wydawniczych do gry, ani a jakim terminie może zostać podpisana umowa. W każdym razie: dzieje się!

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Czy planowana jest jakaś większa akcja promocyjna dla Destroyera, w celu poszerzenia potencjalnej grupy odbiorców? Premiera gry już bardzo blisko.

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Oczywiście! Strategia marketingowa Destroyera to dość przepastny dokument, który już za niedługo będzie realizowany pełną parą.
Ponadto, liczymy że potencjalna umowa z wydawcą dodatkowo w niemałym stopniu zwiększy nasze zasięgi. Natomiast dopóki nie ma podpisanej umowy, nie jestem w stanie więcej powiedzieć.
Warto jednak podkreślić, biorąc pod uwagę naszą współpracę z wieloma spółkami GK PlayWay w kontekście szeroko zakrojonej crosspromocji, że bylibyśmy w stanie udźwignąć wydanie Destroyera w ramach grupy PLW, oraz naszych działań marketingowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Czy planują Państwo jakąś promocję Destroyera wykorzystując niewątpliwy sukces gry U-Boot z Playway?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Jesteśmy w stałym kontakcie z zespołem Deep Water Studio (współpracujemy razem od lat) i zapewniam, że z naszym Destroyerem trafimy również do community gry Uboat, wykorzystując wszystkie możliwe dojścia. Developer jest nam bardzo przychylny biorąc pod uwagę pokrewieństwo tematów drugowojennych i morskich.
Jeszcze wczoraj baner Destroyera był ustawiony na karcie Steam Uboat, ale akurat musieliśmy ustąpić pola innej grze.

Obrazek użytkownika Anonim
inzKulozik

Dzień dobry Panie Prezesie, na wstępie gratuluję doprowadzenia do końca debiutu giełdowego, a tym samym dołączenia do elitarnej grupy spółek akcyjnych New Connect.

 

Chciałem jednak zapytać o przyszłość, mianowicie na ile miesięcy działalności mają Państwo zapewnione w kasie środki na dalsze funkcjonowanie firmy? Załóżmy utrzymanie przychodów, zatrudnienia i kosztów na obecnym poziomie.

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Bardzo dobre pytanie, trochę na nie liczyłem.
Spółka po dokonaniu emisji postawiła na zrównoważony rozwój - nie zatrudniła w krótkim czasie setki pracowników i nie rzuciła się na kilkanaście projektów naraz. W mojej ocenie małe zespoły (w sporej ilości przypadków, bo nie wszystkie) nie posiadają wypracowanych procesów i doświadczenia, by dokonać transformacji w tak ekspresowym tempie. I dzisiaj te zespoły - jak się domyślam - mają olbrzymie koszty miesięczne, i jest nerwowo, bo czekają na zapowiadane premiery.
Iron Wolf Studio zatrudnia 14 osób. Dzięki temu posiadamy relatywnie niskie koszty stałe i mamy bardzo dobrą sytuację finansową. Gdy niedawno zabrakło jakiegoś specjalisty od konkretnej roboty, to nie baliśmy się posiłkować outsourcingiem. A outsourcing łatwiej odciąć, niż stałą umowę. Nie marnujemy przez to pieniędzy inwestorów. Dowieziemy do premier wszystkie 3 gry, które zapowiedzieliśmy.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Jak wyglądają prace nad Nazi Busters? Czy podzieli się Pan z nami informacją odnośnie aktualnego zainteresowania produkcją ( jej WL)? Jak kształtuje się orientacyjny koszt produkcji tego tytułu?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Nazi Buster jest projektem budżetowym i jego koszt to jedynie kilkaset tysięcy złotych. Natomiast biorąc pod uwagę aktualne zainteresowanie grami retro liczymy, że te zasięgi będą w niedługim czasie dużo większe. Na pewno podejmiemy działania marketingowe przed lutowym Steam Festiwalem, żeby gra trafiła do jak największego grona graczy.

Obrazek użytkownika Anonim
szał-ciał

W ostatnim webbinarze z Panem Krzysztofem Kostowskim był wątek o wydawcach zewnętrznych wydawcach gier gier z grupy PLW i tam padło zdanie, że nie są rozważane kwoty niższe, niż 1mln EU, może warto by zainteresować się tym tematem i też spróbować coś w tym kierunku... ?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Cóż, jednej strony już zdradziłem, że prowadzone są rozmowy z wydawcą, ale nie mogę podać szczegółów. Z drugiej, zawsze bardzo poważnie traktowałem opinię Krzysztofa, którą w tym wypadku również podzielam.

Obrazek użytkownika Anonim
Art

Jak idą prace nad Killing Stream? Czy można się spodziewać niedługo kolejnych trailerów /dema?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Do Killing Stream jest aktualnie opracowywany scenariusz. Prowadzone są również rozmowy z MadMind Studio w ramach koprodukcji tego projektu. Więcej informacji na temat tego projektu przekażę w pierwszym kwartale 2022.

Obrazek użytkownika Anonim
dżon

Ile spółka robi obecnie gier równolegle?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Aktualnie mamy w produkcji 3 gry: Destroyer The U-Boat Hunter, Sherman Commander oraz Nazi Busters.
Ponadto, prowadzimy rozmowy w kontekście nakręcenia filmu interaktywnego Killing Stream z MadMind Studio, ale niestety, na ten moment nie mogę zdradzić więcej szczegółów.

Obrazek użytkownika Anonim
dżon

czy Uboat planszowy może dać jeszcze zyski?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Tak, w przyszłym roku planujemy podjąć rozmowy z wydawcą w kontekście dodruku, na które jest wciąż zainteresowanie. Natomiast na ten moment nie jestem w stanie podać szczegółów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie są planowane budżety Waszych tytułów?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Budżet Destroyera będzie wynosił w całości ponad 1mln zł. Sherman będzie produkcją tańszą i wg aktualnych wyliczeń będzie kosztował mniej niż 1mln zł. Nazi Busters jest produkcją budżetową i jego koszt to małe kilkaset tysięcy złotych.

Obrazek użytkownika Anonim
dżon

czy Destroyer dostanie prolog?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Wydanie prologu Destroyera uzależniamy na ten moment od opinii potencjalnego wydawcy. Pamiętajmy, że do premiery już niewiele czasu, a chcemy dać graczom powód do zakupu gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Marko

Dzień dobry Panie Prezesie,
czy może Pan nam wyjaśnić, jakie są do przekazania dodatkowe bardzo dobre informacje dotyczące wydania Destroyera, o których szczegółach ma Pan opowiedzieć podczas debiutu Spółki na NewConnect 16 grudnia? Czy w związku z powyższym, można oczekiwać jakiegoś Espi podczas debiutu?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Tak jak wspomniałem podczas pierwszej odpowiedzi dzisiaj: prowadzone są rozmowy z wydawcą. Nic ponadto nie jestem w stanie powiedzieć, może oprócz tego, że jestem dobrej myśli. ESPI zostanie wysłanie oczywiście zaraz po potencjalnym podpisaniu umowy.

Obrazek użytkownika Anonim
Dax

Jaka jest aktualna wielkość wishlisty Destroyera?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Wishlista Destroyera wynosi 66 000. Idealna na rozmowy z potencjalnym wydawcą - nie za duża, nie za mała.

Obrazek użytkownika Anonim
Alfred

Czy spółka planuje wypłacać dywidendę oraz rozważa wejście na główny parkiet?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Na ten moment spółka planuje przeznaczyć swój budżet na rozwój i dowiezienie zapowiedzianych produkcji. Trzymamy kciuki za sukces naszych gier, wtedy chętnie wrócimy do tematu dywidend i rozważymy wejście na główny parkiet. Można powiedzieć, że taki jest plan.

Obrazek użytkownika Anonim
walenrod

Nazi Buster obecnie to grupa followersów 89 osób. czy warto poświęcać czas i środki na produkt o takim zainteresowaniu?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Aktualnie mamy na rynku wielkie zainteresowanie grami retro i Nazi Busters jest naszą odpowiedzią na to zainteresowanie. Do tego momentu przeznaczyliśmy niewielkie środki na ten projekt, a odpowiedzią na pytanie czy był to dobry pomysł będzie lutowy Steam Festival.

Obrazek użytkownika Anonim
HrabiaDestoryero

Czy Destroyer pasuje pod konsole? a dalej czy jest planowany?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Popularność gier takich jak np. Hell Let Loose pozwala sądzić, że również wśród konsolowych graczy jest spore grono zainteresowanych symulacjami wojennymi. Z tego względu uważamy, że port Destroyera na obecną generację konsol mógłby odnieść sukces, ale poczekamy najpierw na wyniki sprzedaży wersji PC.

Obrazek użytkownika Anonim
Lus

Czy może Pan zdradzić na jak długo starczy spółce środków, przy obecnych kosztach i przy założeniu braku wydań gier, oczywiście w miesiącach poproszę?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Już na to pytanie odpowiedziałem, ale chętnie przykleję już udzieloną odpowiedź:

 

Bardzo dobre pytanie, trochę na nie liczyłem.
Spółka po dokonaniu emisji postawiła na zrównoważony rozwój - nie zatrudniła w krótkim czasie setki pracowników i nie rzuciła się na kilkanaście projektów naraz. W mojej ocenie małe zespoły (w sporej ilości przypadków, bo nie wszystkie) nie posiadają wypracowanych procesów i doświadczenia, by dokonać transformacji w tak ekspresowym tempie. I dzisiaj te zespoły - jak się domyślam - mają olbrzymie koszty miesięczne, i jest nerwowo, bo czekają na zapowiadane premiery.
Iron Wolf Studio zatrudnia 14 osób. Dzięki temu posiadamy relatywnie niskie koszty stałe i mamy bardzo dobrą sytuację finansową. Gdy niedawno zabrakło jakiegoś specjalisty od konkretnej roboty, to nie baliśmy się posiłkować outsourcingiem. A outsourcing łatwiej odciąć, niż stałą umowę. Nie marnujemy przez to pieniędzy inwestorów. Dowieziemy do premier wszystkie 3 gry, które zapowiedzieliśmy.

Obrazek użytkownika Anonim
X-Man

Jaka tematyka po 3 grach, które są w produkcji? Cały czas okołowojenna? Czy moje pytanie wybiega za daleko?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Jeśli reakcja rynku na nasze pierwsze tytuły będzie przychylna, wtedy z pewnością będziemy rozwijać nasze produkty drugowojenne. Niezależnie od tego, nie zamierzamy się ograniczać do tej jednej tematyki, a w kręgu naszych zainteresowań pozostaje wiele popularnych obszarów tematycznych z potencjałem na ciekawe produkcje.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Gra planszowa U-boat odniosła niemały sukces i została bardzo dobrze przyjęta przez graczy i recenzentów. Czy ma Pan w planach stworzenie kolejnej gry planszowej osadzonej w realiach II WŚ?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Na chwilę obecną koncentrujemy się na produkcjach na PC, aczkolwiek nie wykluczamy stworzenia nowego tytułu planszowego w przyszłości. Na chwilę obecną chcemy rozwijać planszowego U-boota i jeśli tylko współpraca z wydawcą będzie przebiegać pomyślnie, to już wkrótce będziemy mieli nowe informacje w tej sprawie.

Obrazek użytkownika Anonim
X-Man

Może Pan w skrócie napisać, co daje spółkom takim jak Pana współpraca z PLW? Jaki wkład ma PLW w tworzenie tytułów przez Pana spółkę ?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Upatrujemy dużo pozytywów z racji bycia członkiem GK PlayWay. Zarówno w kontekście cross promocji z innymi spółkami produkującymi gry o tematyce drugowojennej, jak i podczas bardzo cennej wymiany assetów (oszczędzających pieniądze inwestorów i zmniejszając czas produkcji gier). Jeśli chodzi natomiast o samo tworzenie gier, to Iron Wolf Studio jest samowystarczalne.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej Sherman

Czy zespóły są zdalne ?
czy spółka ma siedzibę?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Główna siedziba Spółki mieści się w Katowicach. Mamy również biuro w Krakowie. Natomiast faktycznie, ze względu na sytuację związaną z pandemią sporo naszych pracowników pracuje zdalnie.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej Sherman

Widziałem demo destroyer, ile elementów dojdzie w finalnej wersji? ile bedzie godzin gry?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

W finalnej wersji gra zostanie wzbogacona o warstwę taktyczną, czyli obronę znacznie większych konwojów z udziałem eskort kierowanych przez A.I. Konwoje będą atakowane przez całe wilcze stada U-bootów. Do obsługi tej warstwy gry będą służyć dwa dodatkowe stanowiska na niszczycielu, których produkcja jest już na ukończeniu.

 

Co do czasu trwania gry, to będzie on praktycznie niewyczerpany z racji faktu, że gra oparta jest na proceduralnej generacji - gra będzie więc de facto posiadać wbudowany generator misji, co pozwoli wygenerować dla gracza właściwie nieskończoną liczbę urozmaiconych misji - od małych potyczek, po wielkie bitwy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czym spółka chce się wyróżniać już na tle tak wielu notowanych firm z branży na NewConnect?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Iron Wolf Studio posiada dużą wiedzę i doświadczenie w kwestiach II wojny światowej. Gry o tej tematyce ponownie cieszą się sporym zainteresowaniem i nawet najwięksi developerzy i wydawcy chętnie sięgają po ten temat (vide najnowsze Call of Duty).

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Drugie pytanie, jak wygląda strategia rozwoju firmy i jakie są plany na przyszłość, po wydaniu trzech tytułów?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Nasze plany obejmują wiele ciekawych produkcji, aczkolwiek z konkretyzacją tych planów poczekamy na wyniki sprzedaży naszych pierwszych tytułów.

Obrazek użytkownika Anonim
X-Man

Czy wystąpi Pan w garniturze podczas debiutu na NC?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Doceniam dość humorystyczne pytanie :) Wiem, że niektórzy moi poprzednicy postanowili garnituru nie zakładać, ja natomiast mam w tym zakresie dość konserwatywne podejście i zapewniam, że garnitur będę miał. Koszula już wyprasowana :)

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Dzień dobry,

 

czy nie rozważał Pan podjęcie rozmowy ws częściowego lock'up (1-6 miesiące) z akcjonariuszami serii A,B,C którzy nie są objęci lock'opowi? Obecny sentyment do gamedev'u jak i debiutów nie zachęca do inwestowania a istnieje wielce ryzyko podaży? Czy to jest w ogóle możliwe?

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Akcjonariusze serii A i B posiadają lock-up’y.

Obrazek użytkownika Bartosz Pluta
Bartosz Pluta

Niestety, czat dobiega końca, mam nadzieję, że zdołałem odpowiedzieć na większość nurtujących Państwa kwestii. Jeśli mają Państwo jeszcze jakieś pytania, to zapraszam do kontaktu przez maila: contact[at]ironwolfstudio[dot]com. I oczywiście serdecznie zapraszam Państwa na jutrzejszy debiut Iron Wolf Studio S.A. na NewConnect. Zostańcie z nami!

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.